Canon EOS EOS 40D body zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS EOS 40D body zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

HPPM 26-08-2010
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Dit is mijn eerste digitale spiegel reflex. Tot voor kort nog met m'n analoge EOS620 en 600 gefotografeerd, naast een Sony compact camera.
Was tot op heden niet tevreden over de resultaten van een compact camera en dan met name over het gebrek aan handmatig kunnen aanpassen van de instellingen van de camera. En verder de belichting wanneer je binnen foto's maakt. Ook het formaat van die compacte toestellen vond ik eigenlijk maar niks.
Dat alles is nu verleden tijd. Ik gebruik nog mij "oude" EOS lenzen en behalve de vergrotingsfactor lijken ze prima te werken. Ook m'n flitser 420EZ werkt (incl. zoom en infrarood hulplicht!). Wellicht zijn er nog wel beperkingen t.o.v. de ES-flitsers, maar heb ze nog niet gemist.
Camera heb ik 2-de hands gekocht en pas een paar weken in mijn bezit.
Het gemak waarmee ik de camera kan instellen is verbluffend. Dezelfde functies op dezelfde plek als 10 jaar geleden met de EOS 600! Ook het menu werkt prima. Het LCD-scherm is mooi groot en helder. De body ligt heerlijk in de hand en straalt degelijkheid uit. Ben blij dat ik deze heb gekocht en niet de kleinere Canon EOS450/550 camera.
En tot slot: Ik heb 'm op JPG + RAW ingesteld en met de bijgeleverde foto bewerking software zijn de resultaten verbluffend. Als ik dat een jaar eerder geweten had...

nijmegen42 20-11-2011

JPG + RAW
zet de body op JPG of RAW .
wat heeft het zin om dat alle bij aan te zetten .
het is alleen maar een groter bestand .
en heeft geen meer waarden .
je kan het besten als amateur fotograaf de optie S-RAW nemen .
dit is een kleiner bestand en heeft het goede uit twee werelden .
en dan bewerken in Photoshop element

PANAMA 11-03-2010
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Camera al een half jaar in mijn bezit icm een SIGMA 18-250 mm objectief. De body is super, alleen in combinatie met de lens wat minder. Focus op 135 mm gaat vaak slecht, dus had toch beter de canon IS 18-200 kunnen nemen. Hoewel deze lens FF wennen is, maar eenmaal "ingereden" dan zijn de mogelijkheden legio.

Body is lekker degelijk en heeft veel functies. gestest met pak sneeuw op toestel en alles werkt naar behoren.

Belichting op automaat werkt goed, en menustructuur is zeer vlot en gevoelsmatig te bedienen.

Nadelen zijn nog niet te noemen omdat dit mijn eerste digitale camera is, maar heb wel cameras als de 450D en de Nikon d900 in mijn handen gehad en die zijn hiermee niet te vergelijken, klasse lager ( qua hufterproef heid), qua foto's wordt het verschil al minder alleen ik doe mijn camera nooit in een bescherming en wil met weer in wind relaxed kunnen fotograferen zonder mij druk te maken over zand/water/sneeuw etc.

Wou overigens eerst voor de pentax K**d serie gaan alleen die waren op een punt niet zo fijn: snelheid focussen, misschien hebben anderen hier andere ervaringen mee, maar dit was de reden om niet voor de pentax te gaan hoewel ze nog steeds wat doen bij mij:

compact, degelijk, bediening, en goedkoop (evenals de lensen)

martin nauta 10-12-2009
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Na maanden van kijken en vergelijken op alle pricewatchsites
heb ik eindelijk besloten de 40D te kopen en niet de 50D of 7D. De reden hiervoor is dat ik bij de 50D en 7D min of meer gedwongen wordt om lenzen te kopen van de L-serie om de resolutie van 15MP en 18MP volledig te benutten.
In vergelijking met de 350D waarmee ik ruim een jaar gewerkt heb is de 40D precies wat ik zoek:
fotograferen van Ierse Wolfshonden in het bos bij (soms) erg weinig licht. De 40D scoort een heel klein beetje minder bij ISO 800 t/m 3200, de 6400 en H 12.800 van de 50D leveren echt lelijke plaatjes op, derhalve speelt dit argument geen rol. Camera is solide, mooi in evenwicht met zwaardere lenzen. Het moge duidelijk zijn dat hier een tevreden man zit.

ivoverboon 22-11-2009
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Heb de eos 40D nu anderhalf jaar. Heb deze genomen op basis van reviews en met Efs-17-85mm. Had daarvoor een Olympus 500; vergelijking is niet eerlijk. Had vroeger in het film tijdperk de A-1 en de T90. Deze bevielen prima.

Terug naar de 40D. Op sommige punten prima en een aantal punten matig tot slecht. Kwaliteit vraagt altijd om nabewerking kijk op www.foto-ivo.blogspot.com). Degelijkheid, kan tegen een stootje, maar heb binnen anderhalf jaar een error1 melding. Lees dat dit een veel voorkomend probleem is. De camera is nu 8 WEKEN BIJ TECH REPAIR in Bergen op zoom. De aftersales van Canon is schandalig. Op serieuze vragen krijg je voorgeprogrameerde antwoorden. Had eerst nog het idee om de 10-16 van Tokina aan te schaffen, maar denk er nu over om het boeltje op te ruimen en over te stappen op de Pentax K-7. Moet alleen nog uitzoeken of er een echte groothoek op kan.

rfransen 22-08-2009
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Ik ben nu 3/4 jaar in het bezit van deze camera. Ik heb hem indertijd nog met de Canon Cashback actie gekocht (de 50D was op komst)en derhalve was de prijs vergelijkbaar met de nieuwe 500D. Ik was al in het bezit van een Canon 350D, en ik moet zeggen dit is een echte upgrade. De camera is groter en heeft een magnesium behuizing. Het grootste verschil vind ik het display aan de bovenzijde en het duimwiel waarmee je eenvoudig b.v. kan over- of onderbelichten (dit doe ik vaak). De camera voelt zeer solide aan en als de spiegel opklapt hoor je klak i.p.v. klik (350D). De 10 MP sensor is meer dan voldoende (objectieven zijn wat dat aangaat veel bepalender voor het eindresultaat)en de snelheid is fenomenaal. T.o.v. de huidige 50D kan ik als belangrijkste minpunt beschouwen; de resolutie van het display. Die is bij de 50D veel en veel beter. Mijn tip: spendeer in lenzen, niet in de body! Die maken het verschil!

Mijn glaswerk: Tokina 12-24 F:4, Tamron 28-75 F:2,8, Tamron 70-200 F:2,8 en een Soligor 1,7 extender.

P.S.Voorop 08-08-2009
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Uitmuntende camera. Na jarenlang tegenspartelen moet ik toegeven dat digitaal analoog voorbij is gestreefd op veel vlakken. Toch blijf ik bij zwart-wit naar analoog teruggrijpen. Ik had, en heb een EOS10D en het vreemde geval doet zich voor dat ik deze een fijnere hand-ligging vind hebben de EOS40D. Het zal wel met de vorm van mijn handen te maken hebben, maar daarom valt de vormgeving bij mij iets lager uit.

MrAart 07-05-2009
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

De camera maakt een degelijke indruk.
Wat gebruiksgemak betreft vind ik mijn vorige toestel(Sony A350) iets makkelijker, zeker mbt de live view functie. Nu gebruikte ik deze weinig dus voor mij niet belangrijk.Ook mis ik het automatisch omdraaien van de informatie op het scherm wanneer je de camera een kwartslag draait. De hoeveelheid informatie op het lcd scherm mbt de instellingen vind ik mager.
De ruis in de foto's bij hoge ISO is zoals beloofd. Laag!
De kwaliteit van de foto is erg goed.
Het scherpstellen bij minder licht gaat erg goed ivg met de Sony A350.
De terugval van 14 naar 10 MP is een bewuste. Meer scherpte per pixel en daarom ook niet gekozen voor de CANON 50D.

Diederik TP 19-04-2009
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Dit is werkelijk een geweldige camera. Geeft hele goede resultaten, werkt snel (scherpstellen en opstarten),heeft heel veel instelmogelijkheden zonder dat je verdwaalt en is ook nog eens heel robuust gemaakt. Een echt werkpaard, maar dan één zonder nukken.
Momenteel (half april 2009) is deze camera ook nog eens heel vriendelijk geprijsd doordat er al weer een tijdje een opvolger is (50D) maar dat heeft met marketing te maken en niet zo zeer met de noodzaak van vervanging.

levdr 26-01-2009
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Geweldige camera. Makkelijk in gebruik, veel mogelijkheden, weinig ruis bij hoge(re) iso-waarden, zeer snelle bursts mogelijk, ligt goed in de hand en aan te passen aan individuele wensen. Zeer aanbevolen.

smarko 04-01-2009
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Fijne camera met robuste body. Alle functies zoals u die gewend bent van Canon aanwezig en makkelijk bedienbaar. Snelle beeldverwerking. Enig nadeel, maar daar is nog geen enkele fabrikant in geslaagd dit te verhelpen, zijn de blauwe wazen die zichtbaar zijn tussen sterkte contrasten zoals wit en zwart.

DaMarc 02-11-2008
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

De EOS 40D was voor mij de 3e digitale SLR van Canon, na een 300D en een 20D. Daarmee is te zien op welk een enorme wijze deze nieuwe generatie DSLR's is gegroeit. Tov de 20D was het voor mij vooral in beeldkwaliteit een grote stap voorwaarts. Kleurweergave en contrasten zijn veel beter en - subjectief natuurlijk - mooier.

Ik heb in het afgelopen jaar dat ik de 40D heb gebruikt (± 10.000 kliks) ook kunnen vergelijken met de EOS 400D en een Nikon D200. De laatste omdat ik nog kort een overstap naar Nikon heb overwogen. Maar Canon vind ik veel mooier in de afwerking van kleuren en contrasten dan Nikon (wederom subjectief). Maar ook tov de 400D is de 40D op alle vlakken beter. Een dikke voorsprong die een prosumer camera als de 40D ook dient te hebben! Vooral het buffer en de snelheid ervaar ik als grote pluspunten.

Ik zie slechts 1 minpunt in de 40D: De beeldruis bij iso 1600 is toch vrij hoog. En dat is jammer voor een camera van deze kwaliteit. Inmiddels is de opvolger, de 50D er, maar ik ga wellicht pas volgend jaar nadenken over een nieuwe vervanger voor deze 40D (die ik overigens gebruik naast een 5D).

Marvaloha 07-09-2008
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Heb de canon 40D nu bijna 7 maanden in bezit. Ben er zeer over te spreken. Zeer fijn toestel! Gebruik em t meest in combinatie met een 17-55 2.8 usm. Wat ook een zeer fijne lens is! 2 weken heb ik wel een probleempje gehad met de camera. Spijtig genoeg was ik een weekendje in Parijs en gaf mijn 40D ineens een Error. Gelijk ff wifi gesnift en het probleempje gegoogled. Heb toen via enkele sites gevonden dat t een vaker voorkomend probleempje is. Heb em nu 2 weken geleden terug gebracht bij de zaak waar ik em heb gekocht en volgens het Canon reparatiecentrum krijg ik em volgende week terug! Naast deze ene error ben ik nog steeds erg blij met mijn body!

Jay 12-08-2008
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Ruim 3 jaar heb ik de 350D gehad, ca. 8000 foto's mee gemaakt. Heb nu een 40D gekocht en de 350D verkocht.
Een terugblik op de 350D: heel veel plezier van gehad en hij heeft nooit problemen vertoond. Ik heb hem meegenomen op reizen en safari's, hij is best eens gevallen en nat geworden, stof gezien... maar hij bleef het altijd goed doen. Over de fotokwaliteit was ik ook dik tevreden. En hij deed lekker lang met een accu.
Voornaamste redenen om over te stappen op de 40D waren de automatische reiniging van de sensor, het bedieningsgemak (met name het instellen van hogere ISO-waarden, dat moet op de 350D via een wat omslachtige menu-structuur), de betere kwaliteit bij hoge ISO-waarden (ruis) van de 40D en tot slot het grote scherm met live view.
Leuk om te zien wat 3 jaar technologische vooruitgang heeft opgeleverd, maar het zijn meer leuke extra's dan een wereld van verschil. Hoewel ik wel eens last heb gehad van stof op de sensor in the middle of nowhere met de 350d; hopelijk zal dat met de 40d niet meer gebeuren. Ook prettig om de ISO-waarden sneller in te kunnen stellen en dat er drie voorkeurssintellingen op de 40d kunnen worden ingesteld. Verder is de 40d aanmerkelijk sneller/meer beelden per seconde.
Enige nadeel: hij de 40d is aanzienlijk groter en zwaarder dan de 350d (en o ja: dat aan en uit-knopje).

Kleef 04-07-2008
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Inmiddels 2 maanden in het bezit van een 40D, na te zijn overgestapt van Nikon (D70s)

Over het algemeen is de 40D een goede camera. Kom net terug uit mexico waar ik 3 weken heb rondgetrokken met de 40D. Goede stevige, spatwaterbestendige en stofdichte behuizing. Draaischijf is ideaal, iso weergave in zoeker ook.
Liveview had er van mij wel afgemogen, gebruik het niet. Fotokwaliteit vindt ik goed, hoop dat door de aanschaf van L lenzen dit wel verbeterd. Iso 1600 foto's zijn bruikbaar (de Nikon niet)

T.o.v. Nikon mis ik wel een aantal dingen:
-Kleuren zijn anders, nog steeds wennen
-aan uit schakelaar Nikon op veel betere plek
-Nikon mogelijkheid tot lijntjes in zoeker (voor Gulden Snede)
-Beschermkapje lcd scherm
-Automatische witbalans Canon zit er vaker naast

Had eigenlijk een grotere verbetering verwacht van mijn overstap. Echter geen spijt. Lenzen Canon zijn beter, sneller en goedkoper. Net als de flitsers.

rafM 24-06-2008
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Ik ben overgestapt van de 350D naar de 40D.
Het grote LCD scherm (3 i.p.v. 1,8), de snelle bediening met de knoppen op de body (i.p.v. in de menu's te duiken), de heldere zoeker, het meer professioneel aanvoelen en de aantrekkelijke afprijzing zijn de belangrijkste motieven voor deze wissel.
Wat opvalt is de rijkere kleurenweergave en het 3D gevoel in de foto's. De Live View met mogelijke uitvergroting op het LCD scherm is ook een aanwinst. Dit scherm zou best wat meer pixels kunnen gebruken.
Ik vreesde voor een eerdere matige scherpte van de foto's, maar uiteindelijk vind ik de weergave erg mooi zo, niet oversharpened of blokkerig.
De bediening van de 40D zit logisch in elkaar en is veel handiger dan op de 350D, maar het duurt wat eer ik ze vlot in de vingers heb.
De kleurenweergave is naar mijn smaak wat te warm bij middaglicht (wat te corrigeren valt) en de aan-uitknop (met drie standen?!) staat op een onmogelijke plaats als je met een Manfrotto monopod fotografeert.
Een aantrekkelijke en degelijke camera voor een goede prijs.

plutone 23-05-2008
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Ik ben overgestapt van 400D op 40D.

Ik vind de 40D echt een topper en hij is relatief goedkoop (zeker met die cashback actie die nog steeds loopt). Je koopt een semiprof model voor een low end prijs. En laten we wel wezen: zijn voorganger, de 8 mpx 30D gaf al belangrijk betere foto's dan de 10 mpx 400D.

De 40D geeft een erg mooie kleurweergave, veel mooier dan de 400D. Dat vind ik het grootste verschil. Ook als je in raw schiet is de kleurweergave veel beter, je kunt er domweg veel meer uithalen. Dit uit zich bijvoorbeeld in veel gedetailleerdere wolkenpartijen en veel meer nuances in portretten.
Verder werkt de scherpstelling beter en sneller. Ook niet onbelangrijk.
Tenslotte is de zoeker beter, maar dat mag ook wel, dat is bij de 400D een door velen gesignaleerd zwak punt.

Qua ruisonderdrukking is de 400D al heel goed, en de 40D is maar een klein beetje beter. Daar moet je hem niet voor kopen.

Ik verbaas me dat veel mensen denken dat de 40D lastiger te bedienen is. Er zijn maar weinig verschillen in instelmogelijkheden tussen 400D en 40D. In mijn ervaring is de bediening niet ingewikkelder, maar wel is het anders en is het wennen. Uiteindelijk vind ik het zelfs handiger. De joystick voor de keuze van een scherpstelpunt is heerlijk. Je kunt ISO in de zoeker zien, en als je instelt op M(anual) dan heb je een afzonderlijk instelwiel voor diafragma en sluitertijd. Ook zijn de profielen C1, C2 en C3 bijzonder handig, je kunt vrijwel de hele camerainstelling in zo'n profiel opslaan, en met één draai roep je die instellingen weer op. Let op: verander je dan een instelling (al is het maar de keuze van een scherpstelpunt) en gaat de camera op stand bye, dan is die verandering weer weg.

Opnemen in Sraw geeft op 3200 ISO heel mooie en zuivere beelden op niet zo hoge resolutie, maar niet alle raw-converters kennen dit formaat. Beste ervaring heb ik met Bibble Pro, terwijl ik voor het volle formaat zweer bij DXO.

Verder is het een feest om de 40D in de hand te houden, al ziet niemand dat aan de foto's.

Waar Canon nog steeds iets kan leren van Nikon is de auto-ISO instelling en het grid in de zoeker. Ik moet er wel bij zeggen dat je bij de 40D een matglas met een grid kunt kopen als je toch graag een grid hebt. Verder heeft Nikon vanaf de D70 in de camera al de besturing ingebouwd om op afstand flitsers te commanderen, bij Canon moet je daarvoor een hulpstuk of een dure 580EX flitser kopen.

NdZ 02-04-2008
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

dit is een topcamera. heb aantal canons gehad en dit slaat alles, voelt alsof je een echte procamera in de hand hebt. grip vele malen beter en lekkerder in de hand dan de 400d. scherpstellen, scherpte en persoonlijke menu's zijn erg prettig. kan nu nog beter mijn eigen wensen er in kwijt. live view even wennen, maar bij statieffoto's en met genoeg batterijen is het heerlijk om zo exact te kunnen scherpstellen op 10x zoom. portretfoto met alleen 1 oog precies zoals je wilt erop is ook nog makkerlijker mogelijk hiermee.
verder is de sraw wel een leuke functie als je niet heel groot wil schieten maar wel de extra diepte en lichtstops wilt houden voor de nabewerking.
functioneert verder helemaal naar wens, niet in de laatste plaats doordat ik er nu buiten mee kan lopen in miezerig weer zonder over de camera in te zitten. tenslotte is het grote lcd scherm erg prettig.
voor de semi-prof is dit top. voor de mensen die niet wekelijks fotograferen, niet groter dan 20x30 printen, weinig handmatig willen instellen en niet erg kritisch zijn zou ik de 350, 400 of 450d gewoon aanraden.

Eric1689 19-03-2008
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Van de EOS 20d en 400d overgegaan naar de EOS 40d. Werkelijk een geweldige positieve overgang.
De body ligt perfect in de hand, zeker met de verticale grip erbij. Het AF-systeem is veerlsneller geworden en is voor bijna 100% trefzeker, dit komet doordat alle sensoren nu kruissensoren zijn geworden. Dit zijn dus sensoren die verticaal én horizontaal kunnen scherpstellen. De middelste sensor is zelfs 2x zo lichtsterk als de andere sensoren. Ook de beeldsensor is veel beter dan bijvoorbeeld van de 400d. Op papier hetzelfde aantal pixels, maar in de praktijk een veel betere scherpte, kleurweergave en minder ruis, zelfs in de hoge ISO waarden. Ik mag zelfs stellen dat ISO 3200 bruikbaar is, alhoewel niet in álle gevallen natuurlijk. Dode pixels heb ik geen enkele, trouwens nog nooit gehad bij Canon bij geen enkele camera.
6,5 beelden per seconden is een geweldige snelheid en zelfs bij deze snelheid heb ik nog nooit zoveel scherpe foto's gehad. Uiteraard is dit ook sterk afhankelijk van de lens die je gebruikt. De degelijkheid, daar zit het wel goed mee met het huis van magnesiumlegering én de camera is afgedicht tegen weersinvloeden. Ik mag wel stellen dat de camera de EOS 1d Mark III griezelig dicht benaderd. Een echte aanrader, ook voor degene die de 30d in bezit hebben. Dit is een echte stap vooruit.
Het Live-view gedeelte is perfect voor degene die portret en landschapsfoto's maken. een heerlijke toevoeging.

Margootje 29-12-2007
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Ik heb de 40D gekocht na bijna 3 jaar met de 350D te hebben gefotografeerd.
Na twee dagen heb ik de body teruggebracht naar de winkel en omgeruild voor een andere omdat er een vlek op de sensor zat van 1 dead pixel met daar om heen een stuk of 9 hot pixels. Ik kan iedereen aanraden om na aankoop meteen een pixeltest te doen. Als je er later achterkomt dat je camera dead of hot pixels heeft en de camera moet worden opgestuurd ben je hem snel enkele weken kwijt.
De 40D is echt een behoorlijke stap voorwaarts. De camera ligt heel goed in de hand, en is voorzien van lekker stroeve slijtvaste rubberinleg.(Mijn 350D is behoorlijk glad geworden)
De zoeker is een stuk groter dan in de 350D en het grotere LCD-scherm is een verademing. Niet alleen voor het bekijken van opnames, maar ook voor een goed duidelijk menu-overzicht. De resolutie is niet zo hoog, maar ik vind het goed genoeg om de belichting en compositie te beoordelen. De helderheid van het LCD-scherm vind ik standaard iets te hoog ingesteld.
Ik heb dit een stap teruggezet en nu komt de helderheid op mijn camerascherm goed overeen met mijn gekalibreerd pc-scherm.
De camera heeft mogelijkheden om de camera helemaal naar je eigen hand te zetten. Je kunt een eigen menu maken met de functies die je veel gebruikt, zodat je die snel bij de hand hebt. Er zijn drie custom functies beschikbaar waarmee je volledig eigen instellingen kunt maken. Ook picture styles zijn instelbaar, alhoewel ik zaken als o.a. verzadiging, contrast en scherpte liever zelf in Photoshop corrigeer.
Je kunt functies toewijzen van knoppen. De setknop in het draaiwiel heb ik bijv. meteen ingesteld om de laatste foto te tonen, omdat ik het “play” knopje een lastige plek heeft links onder.
Het draaiwiel laat je snel door de menu's en foto's heenlopen.
Wat ik bij de 350D o.a. miste was de iso-aanduiding, deze staat bij de 40D zelf in de zoeker. Heel handig, want bij de 350D is het mij wel eens overkomen dat ik de ISO waarde vergat terug te zetten.
De snelheid van 6,5 beelden per seconde was tot nu toe alleen terug te vinden bij camera's uit het professionele segment.
De beeldkwaliteit is erg goed, ook op 1600 presteert de camera goed.
Binnenopnames zonder flits of met klein invulflitsje zijn zo heel sfeervol en realistisch qua lichtval.
Wat ik een nadeel vind (niet van Canon maar van Adobe!) is dat Adobe wel een upgrade heeft voor het bewerken van de 40D RAW-files, maar dat deze files dan niet compatible zijn met CS2.
Natuurlijk is het mogelijk via TIFF naar CS2 te gaan, of de RAW in de Canon software te bewerken, maar toch. Heb je netjes een legale versie van CS2, loop je na enkele maanden al tegen beperkingen binnen CS2 aan omdat je een nieuwe camera hebt gekocht. Niet zo’n slimme zet van Adobe als men illegaal kopieren wil tegengaan.

Jean- 25-12-2007
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Ik heb deze camera nu enkele weken in mijn bezit en als leek gebruikte ik nog enkel de automatische stand. Uiteraard zijn de mogelijkheden van deze camera ontzettend veel groter dan deze stand. Ik kocht hem echter voor snel en onder alle omstandigheden mooie foto's te kunnen maken. Gezien lenzen wisselen in mijn geval (reportages) niet aangewezen is kocht ik er een sigma 18-200 OS lens bij wat niet metéén de meest lichtsterkste lens is. Nu de resultaten in combinatie met een 580EXII extern flash in bijna kompleet donkere clubs (country) Belichting subliem, scherpte foto's: haarscherp, mooie natuurgetrouwe kleuren, snelheid focus is geweldig snel. Kortom deze camera is absoluut geschikt voor zowel de profs als voor beginners al zal een gopeoefend amateur of een fotograaf wel veel meer uit dit toestel halen, een dikke aanrader deze Canon 40D Enig minpunt is de aan/uit schakelaar die heel ongelukkig geplaatst is vandaar een 8 voor gebruiksgemak

Artifex 22-12-2007
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Voor deze prijs is er op dit moment geen betere DSLR te koop. Beeldkwaliteit, snelheid, bediening, Live View, sensorreiniging. Alles is top-of-the-bill. De Nikon D300 is gezien zijn veel hogere prijs niet echt een alternatief. Voor het prijsverschil kun je beter een goede lens kopen, zoals de EF-s 17-55mm 2.8.

1dirk 19-12-2007
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Wat een camera! Heb 'm nu een paar weken in bezit. In combinatie met de 24-105/f4/IS/USM een ideale combinatie. Fotos zijn haarscherp. Analoog haalt het hier niet bij! Heb getwijfeld tussen de nieuwe Nikon D300 en deze camera, maar heb voor het prijsverschil deze lens gekocht. Wat de fotos betreft een juiste keuze.

pag 27-11-2007
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

dit is mijn 2e camera, gelukkig kon ik hem omruilen nadat de 1e een back/front focus probleem bleek te hebben.
De scherpte is nu een stuk beter dan de 1e. Echter bij vergrlijk met de 30D blijkt de 30D nog steeds een iets scherper beeld te leveren. Voor mij een onbegrijpelijke zaak. Gelukkig bestaat er fotoshop om de foto's te verscherpen.

Mr Bram66 08-11-2007
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Ik gebruik deze camera als backup voor mijn 1D Mark III. Deze komt het dicht in de buurt qua beeldkwaliteit en snelheid. Ik ben tevreden over deze camera, alleen ik mis wel het hoge resolutie lcd schermpje, wat bv de Nikon D300 en D3 wel heeft. De beeldkwaliteit is tot 1600 iso prima, daarna wordt het snel minder. Het menu is overzichtelijk en lijkt sterk op de Mark III.
De accu gaat vrij lang mee (1100 shots) en de ergonomie is uitstekend. Het is de ideale camera voor de semi-pro !

Robert1967 04-10-2007
Geschreven voor: Canon EOS EOS 40D body zwart

Had eerst een 400D en nu deze 40D. Terwijl de 400D een leuke instapper was, heb je hier het gevoel dat je echt een kamera in je handen hebt. Alles straalt kwaliteit uit. De magnesium body, de bedieningsknoppen, het lcd-scherm en het sluitergeluid. Verder is de kamera ongelovelijk snel. In donkere ruimtes als een kerk was ik verbaasd over de Autofocus, en bij iso1600 nog hele erg goede opnamen. Verder als echte upgrades tov de 400d vind ik Live View, ook in moeilijke posities fotograferen en toch zien wat je doet en natuurlijk Highlight Tone Priority, waarmee het dynamisch bereik substantieel toeneemt en je veel meer detail hebt in opnames met hele lichte en donkere partijen.

Overall conclusie: Canon heeft hiermee wederom een topprodukt neergezet en een waardige opvolger van de 30D.